OM BARNEHAGEN

VELKOMMEN TIL BOSSEKOP BARNEHAGE

Bossekop barnehage er en privat barnehage med to avdelinger (grupper).

Den ene avdelingen er for barn mellom 0 -3 år, og den andre avdelingen er for barn mellom 3-6 år.

Barnehagen oppfyller pedagognormen og har 4 barnehagelærere, 1 fagarbeidere og 3 assistenter.

Vi forsøker å gi barna et variert kosthold. Tre dager i uke har vi varm lunsj. De resterende to dagene serverer vi brød med forskjellige pålegg og grønnsaker.

På gruppe 0-3år dekker barnehagen frokost, lunsj og fruktmåltid, og på gruppe 3-6år dekker vi lunsj og fruktmåltid.

Barnehagen har et stort uteområde. I tillegg har vi naturen som nærmeste nabo. Byløypa går rett utenfor gjerdet, og brukes aktivt sommer som vinter.

Vi ønsker at barna skal få et godt forhold til naturen, derfor drar vi på tur med jevne mellomrom. Vi drar blant annet på fjæraturer, toppturer og gårdsbesøk.

Videre så vil vi at barna skal oppleve at barnehagen er et trygt og stabilt sted å være. Barna vil derfor alltid ha ansatte de kjenner rundt seg gjennom hele dagen - fra de kommer på morgenen til de blir hentet.

Visjon

Vi vil gi barna et sunt og trygt læringsmiljø, der trygge og selvstendige barn har omsorg for hverandre og naturen

FAKTA:

- Privat barnehage